Work surface and kitchen equipment in professional kitchen

Monitoring IP w hotelach, motelach i innych obiektach noclegowych.

14 marca 2016

Monitoring IP w hotelach, motelach czy innych obiektach noclegowych to system kamer IP transmitujących obraz o doskonałej jakości połączonych w jedną sieć LAN lub WAN. System kamer IP gwarantuje skuteczną kontrolę nad pracownikami, zwiększa bezpieczeństwo gości oraz stanowi cenny materiał dowodowy w sytuacjach spornych.

W dzisiejszym artykule postaram się opisać korzyści wynikające z posiadania monitoringu sieciowego, bo tak jest też zwany monitoring IP w hotelach, motelach itp. Obiekty noclegowe są specyficznym miejscem szczególnie narażonym na różne sytuacje sporne, niekoniecznie miłe dla szefostwa placówki, czy pracowników. Wiadomo, że klient klientowi jest nierówny, trafiają się oszuści, złodzieje, czy wandale i dlatego warto zaopatrzyć się w skuteczny system monitoringu IP.

Co to jest monitoring IP?

Monitoring IP zwany również monitoringiem sieciowym to system kamer zintegrowany z systemami komputerowymi. Dużą zaletą systemów IP jest możliwość podglądu online z kamer z dowolnego miejsca na zmieni. Wystarczy urządzenie mobilne z dostępem do Internetu. Jest to duża zaleta, gdyż pozwala nam zaoszczędzić czas i znacznie zwiększa kontrolę nad tym, co dzieje się w hotelu. Kamery w monitoringu sieciowym transmitują dane w sposób cyfrowy, przez co obraz z podglądu kamer jest niemal doskonały. Docenia się to przy identyfikacji osób czy zdarzeń spornych.

Instalacja jest szybka i łatwa w obsłudze. Jednym kablem możemy przekazać sygnał do kilku lub kilkunastu kamer jednocześnie. Instalacja i zasady działania systemu monitoringu IP zapewniają bardzo dużą możliwość rozbudowy sieci.

Korzyści posiadania monitoringu IP w obiektach hotelowych

Do największych zalet posiadania monitoringu IP zalicza się:
– zwiększenie bezpieczeństwa gości hotelowych;
– zwiększenie bezpieczeństwa pracowników;
– zapobieganie kradzieżom;
– ochrona przed dewastacją;
– eliminuje ryzyko pojawiania się osób niepożądanych;
– obniża koszty ubezpieczenia;
– kontrola pracy personelu (eliminacja oszustw, np.: braki w barze i w kuchni, przyjmowanie gości bez rejestracji);
– nagrania z kamer mogą posłużyć jako dowód w rozwiązywaniu sytuacji spornych.

Rozmieszczenie kamer monitoringu IP

Skuteczność monitoringu w obiektach hotelowych zależy przede wszystkich od prawidłowego rozmieszczenia kamer. Oczywiście w dużej mierze zależy to od indywidualnych potrzeb Klienta, jednak do standardowych miejsc zaliczamy:
– wejścia i wyjścia z obiektu;
– recepcja;
– hole, korytarze;
– parkingi;
-obszar na zewnątrz obiektu.

Monitoring w obiekcie noclegowym ma kluczowe znaczenie dla jego prawidłowego funkcjonowania. Zwiększa wydajność pracowników oraz zapewnia spokój i gwarancję bezpieczeństwa zarówno gościom, jak i właścicielom.